zaterdag 31 juli 2010

Zondag 25 juli, Edmonton, bij Cecil en Alex


Terwijl de hele familie naar de “First Filippino Alliance Church” gaat voor de zondagse kerkdienst, blijf ik in het huis om een extra nacht in Vancouver te boeken en mijn e-mails te checken. ‘s Middags neem ik de bus naar het stadscentrum.
De fonteinen voor Edmonton Town Hall


Eerst bezoek ik de Alberta Art Gallery, waar een tentoonstelling loopt over van de Nederlandse graveur Escher en zijn invloed op de “looney tunes” tekenfilms van Warner Brothers.

Alberta Art Gallery en Esher












Om vijf uur heb ik afgesproken met de familie die downtown is gaan winkelen. Ze moeten dringend naar huis om alles voor het kamperen morgen te gaan inpakken. Ik blijf nog even op “Churchill Square” hangen. Daar is “A taste of Edmonton” aan de gang, een eet- en drink-proeverij (zoals eind augustus in Antwerpen). Ondertussen speelt op een podium een cover-band.

Om die zielige James die tot hiertoe achter het net gevist heeft bij de kwisvragen, een extra kans te geven, hier nog een muziekvraag:
de coverband speelt hier een nummer van een ouwe rocker (die nog steeds leeft) dat een hit was bij ons in 1972. Geef de titel en uitvoerder van die hit:


Kerken zijn hier op elke straathoek, van de “Filippijnse heiligen van de laatste dagen” tot de Finse alliantie van de gezegende rendierhoeders” en Christus is hier alomtegenwoordig:



















Je treft hier ook de verre nazaten van de cowboys en indianen uit de westerns:








cowboys








indianen











Nadat ik een vegetarische schotel (oef, na al dat vlees van afgelopen weken) en een lokale appelcider op heb, ga ik nog een pint pakken in “Woody’s”, de enige gaybar van deze miljoenenstad.

1 opmerking: